پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
4 عارضه احتمالی بعد از جراحی پلاستیک لب
نوشته شده در سه شنبه 13 تير 1402
بازدید : 9731
نویسنده : tara


لابیاپلاستی یکی از بهترین و موفق ترین جراحی های پلاستیک است که در یکی دو دهه اخیر روز به روز افزایش یافته است. در ادامه مطالب مفیدی در زمینه عوارض لابیاپلاستی در اختیار شما قرار خواهیم داد. این مقاله در پرتو پیگیری‌های متعدد زنانی که در مورد عوارض جراحی لابیاپلاستی ابراز نگرانی کرده‌اند، نوشته شده است. به همین دلیل توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید و تا پایان با ما همراه باشید. زیرا در ادامه قصد داریم اطلاعات بیشتری در مورد عوارض لابیاپلاستی و نقش پزشک در کنترل این عوارض در اختیار شما قرار دهیم.

لابیاپلاستی چه تاثیری بر عوارض بعد از آن دارد؟

لابیاپلاستی یک عمل بسیار ظریف است که برای برداشتن قسمت های خاصی از لابیا و ایجاد تقارن بین آنها انجام می شود. از آنجایی که این عمل جراحی داخلی واژن محسوب می شود، در صورتی که پزشک کم تجربه و کم تجربه باشد، می تواند عوارض زیادی ایجاد کند. بنابراین با وجود کم خطر بودن این عمل، حضور پزشک غیرمتخصص می تواند عوارض لابیاپلاستی را افزایش دهد.

روش جراحی لابیاپلاستی به این صورت است که با القای بیهوشی در ناحیه ای که قرار است در ابتدا عمل شود، می توانند با درد و آرامش کمتر عمل جراحی را برای خانم ها ادامه دهند. همچنین با برش هایی که در قسمت هایی از لب ها ایجاد می شود و بر اساس تکنیک های مختلف لابیاپلاستی می توان در قسمت های مختلف شکل دلخواه را به دست آورد. در نهایت برش ها را با بخیه زدن یا استفاده از لیزر استاندارد مورد تایید سازمان های معتبر ببندید.

روند جراحی لابیاپلاستی ممکن است ساده و بدون درد به نظر برسد، اما باید بدانید که عواملی وجود دارد که در صورت عدم توجه به آنها، احتمال بروز عوارض بعد از لابیاپلاستی را افزایش می دهد. استفاده از جدیدترین تجهیزات و با کیفیت ترین تجهیزات متخصص لب، انجام این عمل در بهترین و مجهزترین کلینیک یا بیمارستان و همچنین انتخاب پزشک با دقت، دانش و مهارت کافی می تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند.

انواع عوارض لابیاپلاستی

برخی از مشکلاتی که پس از جراحی لابیاپلاستی به وجود می آید، مشکلات طبیعی و موقتی است و بخشی دیگر به دلیل بی احتیاطی پزشک، عوارض بیماری ها، عوارض شدید بیهوشی و عدم مراقبت بعد از جراحی لابیاپلاستی است. در زیر به انواع عوارض طبیعی و غیر طبیعی لابیاپلاستی پرداخته ایم:

عوارض طبیعی لابیاپلاستی

همانطور که گفتیم لابیاپلاستی به طور کلی دو نوع عارضه و خطر دارد. هر زنی که لابیاپلاستی می‌کند، مجموعه‌ای از عوارض جانبی طبیعی را تجربه می‌کند که با گذشت زمان خود به خود از بین می‌روند. با استفاده از داروهای تجویز شده توسط پزشک نیز می توان به این عوارض جانبی کمک کرد. مهمترین عوارض طبیعی، طبیعی و ایمن لابیاپلاستی عبارتند از:

جراحت

تورم و التهاب در محل جراحی

درد کوتاه مدت در برش

خونریزی کوتاه پس از پایان مداخله جراحی و در روزهای اول پس از عمل

برای کاهش درد و تورم لابیاها می توانید از کیسه یخ استفاده کنید. برای کاهش دردی که بعد از جراحی احساس می کنید، مسکن هایی به شما داده می شود که نقش مهمی در کاهش درد دارند.

عوارض غیر طبیعی لابیاپلاستی

گروه دیگری از عوارض لابیاپلاستی وجود دارد که نادر است و اگر افراد این عمل را با متخصصان و جراحان کم تجربه انجام دهند، احتمال بروز آنها افزایش می یابد. برخی از عوارض اصلی لابیاپلاستی رایج عبارتند از:

بیماری

خونریزی شدید

درد غیر قابل کنترل

عدم وجود لابیای واژن

برداشتن بافت اضافی لب

التهاب مزمن بعد از لابیاپلاستی

4 مهمترین عوارض لابیاپلاستی هستند

برخی از مشکلات پس از جراحی لابیاپلاستی طبیعی است و معمولا پس از چند روز برطرف می شود. از عوارض طبیعی این جراحی زیبایی تناسلی می توان به درد، سوزش لب و تورم اشاره کرد. اما گاهی اوقات عوارضی که در اثر لابیاپلاستی به وجود می آید ناشی از کم تجربگی و بی تجربگی پزشک و رعایت نکردن بهداشت بعد از عمل است که نیاز به درمان های جدی تری دارد. از جمله مهم ترین و شایع ترین عوارض لابیاپلاستی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

لابیا و بیماری های تناسلی

یکی از مشکلات اصلی لابیاپلاستی، احتمال عفونت در ناحیه جراحی است. که ممکن است به دلیل کمبود تجهیزات بهداشتی در حین جراحی و یا عدم مراقبت بعد از جراحی رخ دهد. به همین دلیل بهتر است بعد از جراحی از پوشیدن نایلون و لباس های تنگ خودداری کنید. همچنین محل جراحی را به هر قیمتی تمیز و مرتب نگه دارید. مصرف منظم و صحیح آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط پزشک، عدم استعمال دخانیات، استفاده از کرم ضد آفتاب و پرهیز از شنا از دیگر عواملی است که منجر به پیشگیری از عفونت های دهان می شود.

درزهای باقی مانده

در اغلب موارد در مدت زمان کوتاهی شاهد بهبودی در ناحیه دوخت هستیم. زیرا نکاتی که در این قسمت یعنی قسمت لابیا بیان می شود بسیار محدود بوده و از ظرافت خاصی برخوردار است. پس جای نگرانی نیست. با این حال به طور کلی زمان بهبودی فرد بسته به شرایطی که داشته بیشتر خواهد بود و یا امتیازات در یک نقطه مشخص باقی می مانند. اما به لطف پیشرفت های پزشکی و تجهیزات پزشکی، بخیه ها را می توان بعدا با استفاده از روش های مختلف برداشت.

خونریزی از لب

یکی دیگر از عوارضی که ممکن است بعد از لابیاپلاستی رخ دهد، احتمال خونریزی است. این معمولاً به دلیل بی احتیاطی پزشک یا آسیب به لابیاها پس از جراحی است. اگر پزشک تمام ماهیچه های لبی را به درستی فشار ندهد، پس از جراحی خونریزی رخ می دهد. در واقع، در برخی موارد، خونریزی می تواند به دلیل عفونت شدید لابیا رخ دهد. در هر صورت، اگر بعد از جراحی دچار خونریزی شدید، باید در اسرع وقت به پزشک خود اطلاع دهید.

از دست دادن میل جنسی

بیشتر اعصاب جنسی در ناحیه لابیا هستند. در نتیجه، در صورت عدم استفاده صحیح از تکنیک جراحی، ممکن است زن در حین مقاربت، لذت جنسی را از دست بدهد. با این حال، این روزها بهترین جراحان لابیاپلاستی دانش و مهارت های عملی خود را توسعه داده اند تا بتوانند بدون خطر برای سلامت افراد، جراحی های موفقی انجام دهند.

تشکیل و سوزاندن گوشت اضافی بعد از لابیاپلاستی

در برخی موارد ممکن است پوست بدن کلوئید شود و این امر باعث ایجاد گوشت اضافی بعد از جراحی لابیاپلاستی می شود. البته احتمال این عارضه بسیار کم است. از دیگر عوارض لابیاپلاستی می توان به سوزش بعد از جراحی اشاره کرد. این سوزش معمولاً در اثر عفونت لابیا، دستکاری زخم، تعریق بیش از حد در اندام تناسلی و غیره ایجاد می شود. البته این عارضه جای نگرانی ندارد و می توانید با استفاده از کرم ترمیم کننده به کاهش سوزش کمک کنید. به طور کلی، احساس سوزش ناشی از لابیاپلاستی معمولا در عرض دو هفته پس از جراحی برطرف می شود.

از جمله عوارض لابیاپلاستی آیا باید به پزشک مراجعه کنم؟

همانطور که گفته شد برخی از مشکلات مانند سوزش، خارش، درد و تورم از عوارض طبیعی لابیاپلاستی است که در صورت رعایت بهداشت دستگاه تناسلی پس از چند روز برطرف می شود. اما در برخی موارد ممکن است عوارضی ایجاد شود که نیاز به مشاهده و معاینه کامل و سریع دارد. به همین دلیل اگر با این عوارض لابیاپلاستی مواجه شدید، بهتر است در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. این عوارض عبارتند از:

سردرد

تب شدید

خونریزی بینی

باز کردن درز

تهوع و استفراغ

مشاهده ترشحات عفونی از قسمت بخیه شده و واژن.

بی حسی شدید و طولانی مدت در ناحیه جراحی

خونریزی در ناحیه جراحی که با فشار خفیف متوقف نمی شود.

رفرنس مقاله: https://payju.ir/content/لابیاپلاستی-شیراز-و-دکتر-جوانسازی-واژن-در-شیرا






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: